Måndag :)

Ja då var tiden inne för barn nr 2 att flytta hemifrån ...lika vemodigt när Magdalena flyttade men denna gång känns lite annolunda ...Emil ska flytta till lägenhet , sin första :) blandade känslor inför det ...jag är samtidigt glad att han ska få prova på men samtidigt så jävla rädd , kommer han klar detta kommer han bli ensam ??? 
Många tankar far igenom huvudet ...Emil är en väldigt social person och har alltid varit och nu ska han flytta till eget och ibland så kan det bli ensamt ...
Planeringen var ju att han skulle bo hemma tills han gått sin skola klart och börja lära sig inför ett eget boende , vi hade börjat lite grann innan olyckan men så fick vi planera om lite grann ...
 
I väldigt tidigt stadie så valde jag att skaffa en gode man till Emil och denne gode man blev godkänd ( fast vissa var emot det ) pga att denne var en nära vän till oss ...mesta dels för att jag skaffa denne gode man var för att dessa jävla rykten runtom att jag skulle ta hans pengar eller skadestånd som han ev skulle få ...och mestadels för att slippa bråk från alla håll ....denne gode man är helt på Emils sida och Emil får inte alltid det han vill ...hon är bra för honom ...rak och ärlig ...och det är viktigt att vara det ...
 
Jag ser Emil varje dag och hans syskon oxå men jag är så glad ändå för att Emil o Jennifer bråkar inte alls lika mycket nu som förr , nu kan dom tom spela och busa ihop ...jaja klart dom munhugger ibland men stannar vid det ....
 
Jennifer har nu ätit sin medecin i snart 2 veckor och jag märker en tydlig förändring på hela henne ...inte lika sur o bitter lika ofta , hon tar det mer lugnt i det hon gör men sen att hon är som vilken unge som helst är hon Jennifer :)
 
Så har vi Lucas som nu har börjat sitt gymnasium i Ystad på inriktning bygg , som han kämpade igenom sin skola förra året , han verkligen försökte men klart som fan att han tänker han oxå , men han klarade det så man är verkligen stolt över hans kämparglädje precis som sin storebror ...
Det har varit ett tufft år för oss alla i familjen även utomstående , men resan är långt ifrån över ...
Jag har sakta men säkert förstått att Emil verkligen blev skadad i denna jävla onödiga olycka men även en lärdom för andra kanske ...men också att han inte kommer bli densamma Emil igen vissa glimtar finns där ....kanske om många år och träning kan han bli lite återställd men aldrig helt ...han skadade sin hjärna rätt rejält ...och det sjuka av alltihop är att det har ännu inte varit någon rättegång på detta ...sjukt ...men jag hoppas verkligen föraren tar sitt straff för sin handling denna kväll , Emil har redan fått betala sitt pris och nån rättvisa måste det finnas ....
Jag drömmer fortfarande mardrömmar om detta och det är en sak jag får lära mej att få leva med resten av mitt liv ... men att känna såhär är jävligt jobbigt men i allt så tänker Emil väldigt egoistikt ...vilket är väldigt vanligt för personer som råkat ut för något som detta ...jag blir ledsen när jag bara tänker på hur hans tankegångar går ibland ...man är inte värd ett ruttet lingon i hans ögon det är bara han som räknas och ingen annan men jag vet ju att det beror på olyckan men det är iallafall jobbigt ....
 
Ibland funderar jag på varför just vi råkade ut för detta ??? Min värsta mardröm har besannats och det är Emils olycka ...min värsta mardröm är nån av min familj skulle råka ut för något tragiskt och så blev det ett av mina barn ...jag vet inte hur jag ska förklara för att ni ska förstå men tror inte någon göt det om man inte själv gått igenom detta ....
 
Och blir så ledsen fortfarande på folk som tror att Emil är ok , bara för han sitter framför en dator och skriver betyder det inte att wow fan emil är frisk ...klart som fan att han vill åka och resa men så skriver folk , ja det är klart du ska komma och klart du ska göra det ...men fatta för helvete att det är en lång resa och så rastlös Emil blir bara av att åka till Tomelilla tänk då hur en resa på 100 mil skulle bli ...hans hjärna blir väldigt trött fort ...ingen vet hur Emils framtid ser ut idag ...just nu jobbar vi för att han ska få en bra start inför sin flytt komma iordning på allt runtom och framförallt hans liv ....jaja jävla gnäll tänker ni men ni vet inte ett jävla dugg så då ska ni inte heller yttra er om något ...
 
Varje dag kämpar vi med möten hit och dit , pengar hit och dit och framförallt försöka finnas för barnen och nu börjar vi smått hitta en väg tillbaka som är bra för alla i familjen ....
För familjen är viktigaste man har <3 
 
Avslutar med 
 
**Positiva tankar **


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: