Söndag 20131215

Ja nu är vi framme i Dec och det årliga Luciafirandet har varit :) 
Tjejerna var jätteduktiga och börjar inse att dom blir bara större , Felicia går redan i 2:an och Jennifer i 4 :an och så har vi Lucas som har börjat gymnasiet ..hm plus att Emil har flyttat till eget och Magda flyttade redan för längesen :)
Emil ja vad ska jag säga , ja det går bra för honom i lägenheten han försöker anpassa sig och än så länge tycker jag det går bra :) men som sagt han är väldigt social av sig och från att vara det till , att flytta själv är en stor prövning för honom ...
Sen så har ju oxå den domen kommit och blev så ledsen på den , rattofylleristen klarade sig med 50 timmar samhällstjänst , slapp vållande till kroppsskada och skulle det bli fänelse så skulle det bli på 1 månad ...
 
Har aldrig kännt mej så frustrerad i hela mitt liv så jag kontaktade tidningen och berättade som det var , att domen var åt helvete ...vilket gjorde att vi fick berätta våran historia och vad vi gått igenom ...vilket alla sår ännu inte läkt :/ 
 
http://www.skanskan.se/article/20131205/SJOBO/131209566
 
Och mitt upp i alla nedgångar så blir vi blåsta på 1500 kr mitt uppe i allt , vilket resulterar att det mesta brakar åt helvete , det minsta vi behövde ...alla bör göra rätt för sig men allt går att lösa men från att varit en hjälpande hand i ca 8 månader så har allt bara varit ett spel , av utnjyttande lögner mm ...varför ljuga och spela ett spel när man är snäll och ställer upp ???
Men så är det väl ...och dessa pengar lär man aldrig se någonsin för är man skyldig en massa pengar här och var så blir det en ond cirkel som är svår att komma ur , men en sak är säker ...inget är gratis inte ens för oss ...
Det är skillnad att kunna göra rätt för sig... istället för att ljuga manipulera och skita i att göra rätt för sig ...och såra en massa människor på sitt sätt att vara övergår oxå mitt förstånd ...
Men som sagt alla får vad dom förtjänar i slutänden ....på gott och ont ...
 
Och kanske om 2 månader är man utan jobb men hoppas innerligt att vi får vara kvar , även om inte alla trivs på jobbet så trivs iallafall jag ...jag älskar verkligen mitt jobb och man har blivit en del av huset på jobb ...men skulle det visa sig att vi får gå så blir det söka nytt och städjobb finns alltid :) 
SRY utbildningen är ett plus i kanten :)
 
Börjar sakta men säkert komma ifatt mitt mående men vissa dagar vill man bara spy på allt men som alltid så kommer lösningarna när man minst anar ...finns verkligen vänner som ställer upp när man väl behöver hjälp men tyvärr är dom vännerna väldigt få :/ så dessa vänner är jag väldigt rädd om <3
**Behandla andra som du själv vill bli behandlad**
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: