Söndag

Idag är det Farsdag och tyvärr har jag ingen pappa att gratta på denna dag :/ men grattis pappa ändå däruppe :)
 
Nu har tjejerna fått sina hästar , Gumella och Veralix heter dom ...och något lyckliga tjejer också dessutom :)
Skönt att dom har något att göra , och även en annan såklart ...bra sak att bara vara och släppa alla bekymmer för en stund , man bara är i stallet tiden går så fort :) 
 
Allt jävla strul med papper hit och dit gör att man tappar sugen för något , hur än man gör så ska det alltid jävlas med något och sedan försöka vara glad och positiv i allt , hm svårt men vad gör man inte , man är en överlevare ....
 
Är trött i kropp och själ , bråka hit och dit , oroa sig hit och dit när ska det börja gå åt rätt håll ????
Vet inte om jag orkar bry mej så mycket längre , ju mer jag kämpar desto mer svårare blir det ...kanske ska bara släppa allt och ta det som det kommer ??? 
Kan funka men hm nä e nog för dum och envis för det ..
 
Försöker vara en bra mamma och en bra mormor och en bra fru jobbar nästan heltid och ett jobb jag älskar , ibland blir jag avundsjuk på dessa människor som är hemma med sina barn på veckorna och kanske bara jobbar halvtid eller deltid men ändå inte visst trivs jag vara hemma och sköta om allt i hemmet men som min kära man säger ibland så måste man ibland träffa andra människor fast alla är ju inte så men jag är en sån människa som behöver träffa andra människor fast ibland så tar man avstånd från vissa människor som inte ens kan unna en att det går bra för nån annan utan så mycket avundsjuka och varför ska det gå bra för den ????
Alltså nä jag behöver inte sånt jag vet vilka som är mina vänner och vilka som vill mej ont så egentligen funderar på att ta ett extrajobb men orkar jag ??? 
 
 
Någonstans på vägen har jag tappat bort mej själv ...och tyvärr inga vänner jag litar på sådär man ska lita på en vän , har 3 st jag verkligen litar på och inte dömer mej för den jag är  ....ingen jag vill anförtro mej åt för slutar alltid med att man är bara gnällig eller bara jobbig ...tyvärr sant ...så sitter hellre hemma med familjen eller framför min data , fast nu är det mycket till hästarna och det har jag inget emot ...en häst kan känna att man är ledsen och deppig ...
Och samtidigt försöka vara hjälpsam till andra mitt i allt , vet inte om jag orkar så mycket mer heller för när en annan väl behöver hjälp så finns den inte , tyvärr tråkigt men sant ..alltså då låter man bli att be om hjälp eller så försöker man lösa det inom familjen ...
Hade jag inte haft Fredde så hade jag nog aldrig orkat , vi komprimisar så vi kan lösa det mesta men jag är ju den person som försöker lösa allt utan att berätta för honom , ibland säger han att jag är en komplicerad person och att jag kan inte lösa allt själv utan jag måste prata med honom , sant ..jag har jävligt svårt att be om hjälp tom till min egen man , men jag börjar sakta men säkert mer och mer be och prata med honom ...har alltid haft det jag behöver ingen hjälp har ju alltid löst det mesta i mitt liv , jag har gjort det mesta själv ...men Fredde är en väldigt klok man och det är det jag älskar han så mycket för ...<3
 
<3 Familjen är mitt allt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: