Lördag 20140215

Ja då var det Lördag och har städat bilen idag , vilket verkligen behövdes :)
Har även hunnit med att tvätta , vika tvätt :)
 
Ja var ska jag börja hm , ja en sak är ju det att efter 3 år på jobbet jag har nu , så blir jag nu arbetslös pga arbetsbrist ...men det har varit 3 härliga roliga år :) 
Så nu har jag ca 10 dagar kvar sen så blir jag arbetlös , hm konstigt det känns att säga arbetlös ...jaja gråter inte för det :) för jobb finns så ingen orokänsla där :)
Ska väl oxå berätta att jag blivit erbjuden en teamleadertjänst vilket innebär att jag blir typ som en gruppledare :) 
 
En dröm jag haft sedan jag tog mitt första städjobb , en dröm hade jag även då och det var SRY - utbildning ...vilket jag fick chans att göra när jag började på mitt nuvarande jobb ...härlig känsla och kunna säga jag har städutbildning på städmaskiner :) och i vissa fall kan jag förstå att man måste ha den för att veta viktiga saker som man annars inte tänker på , erfarenheten är bra men ibland väger utbildning och erfarenheten tyngre ...speciellt utbildningen i vissa fall ....en del kan verkligen inte städa och det står jag för ,.. många tycker äh det är väl ingen konst att städa men så fel ...många moment att tänka på som andra inte har en aning om ...vilket är sant ....jag själv skulle aldrig kunna ta ett jobb inom vård ,inte ens för pengarnas skull ...för jag själv vet att jag inte skulle göra ett bra jobb om jag bara tog det för pengarnas skull , jag tycker inte ens om det ..men då är det bra att andra trivs med det precis som jag tycker om städning och så kan man ju tänka tvärtom ...man ska veta vad man gör och det vet jag när det gäller städning :) alla är vi olika ..tur fan e väl det för hur skulle det då se ut :)
 
Vi står även inför en flytt till en gård där vi kan ha våra hästar , slippa åka var och varannan dag ut till dem o man sparar framförallt bensinen men inget ont för nåt gott med sig :) 
Så även står vi för ett möte med kommunen , ang söka skuldsanering ...finns ingen möjlighet för oss att få det funka på något annat vis ...har försökt så dom drar på min lön men det blev inte hållbart när Fredde blev arbetlös tyvärr ...så nu provar vi denna väg och får se vad vägen slutar ...
Allt jag vill är att bli skuldfri och kunna köpa detta hus vi nu bor i och kunna säga detta är vårat hus , ja jag vet vad ni tänker ...varför sitter du där ???
Ja ni ..ung och dum , tyvärr hade jag ingen som sa till mej när jag var yngre att, har du inga pengar att handla för så handla inte , spara tills du har pengar ...vilket gjorde att jag sitter i den situvationen jag är idag ..tyvärr :/ sen så satte jag 2 av mina yngre syskon på kronofogen ( vilket jag ångrar väldigt djupt ) vilket resulterade att min egna mamma tog avstånd från mej , kallade mej det ena och andra ..vilket är förståligt för mina syskon skull men med vilken rätt har hon att dömma mej ????
Vi pratar inte mycket och hon har valt att inte prata med mej eller mina barn ...hon har tagit avstånd ....
Och det som sårar mej väldigt djupt i mitt hjärta är när jag behövde henne som bäst så även då vände hon mej ryggen ..men varför är det bara en som hela tiden ska höra av sig ??? 
Är väl ge och ta tycker jag ...ok jag är inte guds bästa barn men jag har känslor jag också ...
Emils olycka har satt djupa sår i mitt och andras hjärta , vilket har förändrat vårat liv totalt men många vet inte , som många säger vi kan inte sätta in oss i hur ni har det , bara fundera ....
Men även Emil får lida för det val han gjorde men han är verkligen en kämpe , nu ligger allt i hans händer och det är bara han som kan ändra den , bara han men med våran hjälp bredvid ...jag älskar dej Emil du är stark beslutsam och ibland lite egoistik men vilka är inte det ????
 
Min barndom var väldigt bra fram till min styvfar Kent druknade och jag o min äldsta bror var med när det hände , och tänker mycket på det när jag ser andra människor som är full intill en strand eller båt , min styvfar var full när han föll från båten i vattnet och vad jag minns så hörde jag skrik och ser att min mamma är på väg ner i vattnet efter honom men det är flera stycken som håller henne för att hindra henne hoppa i så mycket mer minns jag inte ...
 
Och sen så har jag min morfar , en jävla gubbj-vel , glad att han ligger i jorden sedan länge ...jaha tänker säkert ni men någon äckligare gubbe finns inte ...så äckligt och så j-vla grymt ...men det jag kommer skriva här och nu är bara för att jag har i alla dessa år hållt detta inom mej , finns 2 personer som vet detta och nu ska det fram ..
Min äckliga morfar sexuellt utnjyttade mej när min mormor inte var hemma , och min mormor var den bästa männsiska som fanns , hon var alltid snäll omtänksam och så härlig jag älskade henne högt <3
men som 7 åring så är detta inget man säger till sin mormor eller mamma , utan man höll tyst ...man var rädd att vara hos mormor men samtidigt roligt men fasan av att mormor skulle till affären eller på bingo , så skulle jag vara själv hos mormor med han , visste så väl vad som skulle hända ...blir än idag äcklad av själva tanken och vissa saker får Fredrik lida för fast det är inte hans fel och han vet varför jag är som jag är i vissa fall , ja Fredrik vet ..han är den andra personen i mitt liv som vet detta ...ja döm mej för detta men ni skulle bara veta hälften av allt skit som man gått igenom ...när jag var liten så gav jag mej själv 2 st löften ...
att det alltid skulle finnas mat på bordet till mina barn och att dom alltid skulle få rena och nya käder ...vilket jag också har hållt ...visst har det varit jobbit men jag har alltid sett till att dom fått det bästa ...jag finns där på gott och ont ...jag kallar inte mej för världens bästa mamma men allt jag har gjort på gott och ont har jag gjort för mina barns skull och mina barn är mitt allt  <3 
Jag började väldigt tidigt med att se efter mina småsyskon ( som idag stora ) vuxit upp med slagsmål fylla och äckliga gubbar som kladdar , och praktiskt taget vuxit upp med det ...klart allt var inte bara på ont men dom goda stunderna tog man vara på och glädjes åt ...vilket resulterade i oxå att jag fick ett rykte och än idag så lever det rykte i mina syskon och mej ...jag blev kallad hora luder jag nämn det mesta ,,,men alla visste vilken man var tyvärr så var det så ...
Jag är en människa jag oxå , döm mej gör vad ni vill men ingen kan komma och säga att jag inte bryr mej om andra ....
Men det är så jag ser det , kände att nu måste jag bara skriva av mej ...


Kommentarer
Postat av: Anonym

vet inte vad jag ska skriva men sänder en styrkekram och en massa hjärtan <3

2014-02-15 @ 18:06:04
Postat av: Eva

Var visst för snabb..
Att berätta en sådan här stark händelse är ett tecken på styrka!
Li, du ÄR stark!
Återigen KRAM!

2014-02-15 @ 18:37:15
URL: http://evislillablogg.bloggplatsen.se
Postat av: Anette

Otroligt starkt av dig att dela det fruktansvärd som hände dig då du var barn, vilken styrka du har!
Finner inte orden, jag tänker massor men kan inte formulera mig i skrift.
Kramar i massor 💕

2014-02-15 @ 20:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: