Fredag

är det idag och kallt ute ...burrr

Tokungen Emil plurrade i vattnet igår på skolan så han hade blivit blöt från midjan och ner ... så han tog sig ett eftermiddagsbad :) 
Fredde har sagt det till honom att isarna är INTE som Norrland för här är dom inte flera meter tjock och samma sak till mej har han också sagt om snön och halkan ....

För nån vecka sen så var jag för första gången ( i hela mitt liv ) nere i diket pga av snö ... men som tur var så gick inget sönder på bilen ..... annat för den dagen vi blev överfallen av träd i Småland ..träden bara föll framför oss och lite skiträdd man var men då gick framlyktor sönder på bilen ...
Så man kan ju säga att skånska vintrar INTE är som Norrland ....

Lucas skolflytt har gått smidigt och bra ..han trivs bra ... kan ni tänka er att Emil ska börja gymnsiet till hösten minns att det var inte så länge sedan Magda började ...alltså jag måste inse fakta mina barn är inte små längre .... säger snart bara poff så sitter man på hemmet och jagar Fredde med rullstolen över hela hemmet ...
skulle vara en syn för gudarna det ...

Med jobbsökandet går det bara fint enligt mej iallafall men om man finge något svar av någon så vore det bättre ... men som sagt man får inte ge upp ... oj så positiv jag lät nu ...

Idag ser dagen ut som vanligt tvätta hänga tvätt och städa undan , krimenalelementen är hemma idag ( som farfar en dag kallade sina barnbarn ) och lilla jag stod som ett frågetecken som vanligt när man hör något som man inte fattar här i Skåne ... men han fick ett gott skratt iallafall ...:)

Ha de



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: