Söndag 20121104

Idag är det precis 1 månad kvar till min äldsta dotter Magdalena fyller år <3
Och på Tors fyller Fredde år <3 
 
Sedan 3 veckor så har äntligen Emil fått flyttat hem efter har varit borta i nästan 6 månader från oss , en lång resa som varit tuff och känslomässig för hela familjen ...en del tycker att jag hängt ut Emils interigritet (eller hur det nu stavas ) på facebook men jag anser att eftersom han har lite släkt o vänner i Norrland så ansåg jag att det var en bra sak för dessa att hålla sig underättat istället för att Fredde o jag i mobilerna hela tiden , men vissa tyckte att jag skulle sitta där hela tiden istället för hänga ut honom där ...men som sagt jag tycker vi gjorde en bra sak av det hela ...men då finns det vissa nötter som tror sig veta och ska göra sig bättre tyvärr ...
 
Ja vad ska jag säga , sedan Emil flyttat hem så har allt blivit mycket livligare här hemma , alla ska anpassa sig efter ett liv med en hjärnskadad storebror/son , kan ju säga att livet kommer inte bli detsamma som förr , men jag skulle aldrig ge upp det heller utan att provat alla vägar som finns så det ska funka för alla i familjen ....
Emil är skadad för livet men läkarna sagt att inom 2 år kan dom säga om Emil blir det han är idag eller om han kan bli bättre ... Jag vet att jag aldrig kommer få tillbaka min gamla Emil han en gång var men allt går att arbeta till det bättre ...
Den sorg jag känner när jag ser på honom gör mej så ledsen och maktlös ...min lilla goa Emil men som sagt jag är glad att han lever och han minns oss ...jag kan inte mer än finnas där för honom och minnas hur han var när han var 14 - 15 :) 
Men att även resten av familjen känner detsamma men försöker dom med ....
 
Den 29/10 var det återbesök på IVA med Emil ( där han låg dom första 2 veckorna på sjukhuset i Lund )
för Emil minns inte mycket där eftersom han låg djupt nedsövd den första tiden ....men jag blev ledsen när sköterskan visade korten dom knäppte på honom , jag kände som det var igår och alla känslor bara vällde upp och även Fredde kände detsamma ... 
 
Vårat liv har ändrats och mycket lång väg är kvar innan vi nått slutmålet , men vägen kommer bli både jobbig o känslomässig för alla men jag eller Fredde kommer inte ge upp i första taget innan vi prövat alla vägar som finns för att allt ska funka för familjen ...sen så är det ju också att Emil är inte densamma han en gång var men i vissa fall är han ärlig och försöker han med , men ibland kan det bli fel när människor antingen skriver eller pratar med honom eller när han inte förstår själva sammanhanget , så blir det fel ...människor som inte förstår det blir antingen sur eller stött ...försök förstå istället ...vissa människor är inte värd att slösa bort sin energi på blir så mycket fel o missförstånd ....
 
Jag vet vilka mina vänner är och ni är guld värda ska ni veta , men det finns sk vänner i ens omgivning som ger blanka fan i hur det är med oss emil resten av familjen , utan är med bara för nyfikenhetens skull ..tyvärr är det så ...det är så tråkigt men tyvärr sant ... :/ skitpratet är bättre än att ta reda på denriktiga sanningen men man kommer aldrig undan det ...nog om det ...
 
I sinom tid så kommer allt falla på plats för alla i familjen och den dagen kommer <3 
Men denna resa har kostat oss massor , både tid och pengar och hela familjens känslomässiga känslor ...men inga pengar i världen kan ersätta den skadan Emil dragit på sig ...men hoppas att rättvisan segrar för även dem andra som är inblandad ... har ingen sympati för den som gjorde detta ....en dumt beslut av både Emil och dom övriga...men gjort är gjort ....nu ska vi framåt ....
 
Och mitt i allt detta så harjag blivit mormor , kan knappt fatta det mormor ???<3 
Men Magda o Conny fick den 8/10 en helt underbar son som ska heta Sam ...så vacker bebis ....<3 
 
Som sagt för min familj gör jag allt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: