Fredag

Jag är så frustrerad över hur människor kan döma en annan människa ....men hur ska egentligen en människa betee sig ???
Om man är stor i munnen kaxig eller enbart jävla dryg , då får man oxå förvänta sig att andra reagerar ..på både gott och ont ....man bör visa andra respekt om man själv vill bli respekterad ...eller????
 
Jag dömer ingen människa men ibland så kan det vara svårt att bara hålla igen sin trut ....
 
Nu har vi oxå fått svar på Jennifers utrdning och ja nu vet vi att hon oxå har adhd , skönt att veta ...för ibland så står man helt handfallen och frågar sig ibland vad har man gjort fel ???
Men vi har inte gjort något fel direkt utan ibland står man helt handfallen och vet varken ut eller in ....
Nu förstår jag ändå hennes oro hennes aktivitet och har svårt att komma till ro med sina uppgifter ....
Hon ska börja sin medecinering och Concerta 18 mg ..tror det kommer hjälpa henne komma till ro både hemma och i skolan ...
 
Så kommer vi till Emil ...ja vad ska jag säga ???
 
Ja Emil har slagit mej i sin frustration och ja jag har tom fått stoppa honom ibland emot sina syskon , men det som dem flesta inte förstår är har Emil fått en sak i sitt huvud så kan han inte bara släppa det utan tycker han något så säger han det och beteer sig nån illa så kan han bli väldigt arg för det , men förstår ni det ????
Han är en väligt ärlig person och när personer såsom barn eller vuxna beeter sig konstigt säger han det ...
Och ja han har tagit avstånd från vissa människor , han tycker varför ska jag bry mej när ingen annan gör det ???
Ja det är så han tänker ...vet inte hur många gånger både jag o fredde har förklarat och förklarat för honom att , antingen är dom rädd eller så vet dom inte hur dom ska vara ....
 
Förstår ändå Emil fullt ut men ni som säger att ni känner honom , gör ni verkligen det ???? Både före olyckan och efter ...ja efter olyckan så tror ni känner han jättebra men sorry bullshit sger jag .....
 
Nu kan jag säga att Emil har fått betala sitt pris för denna olycka , både kroppsligt och skadan i sitt huvud , men hur högt pris ska han få betala ??? 
Inga vänner ingen flickvän , kan ni sätta er in i hans situvation ???
Han har verkligen en vän som har funnis där sedan dag 1 och det är Martin ....under dennna tid så har han hela tiden funnits där för Emil och ja Martin har också fått sina smällar men inte fan tyckaer han mindre om Emil för det eller är rädd för honom ...som människor verkar tycka om att säga ...kanske titta på hur man själv beeter sig innan man gnäller på andra ....
 
Och visst ni tror men ni vet inte ...jag brukar berätta om här hemma men from nu så kniper jag min mun utan jag skriver hellre kanske blir mindre skitsnack då ....
 
Jag har en son som aldrig kommer bli min Emil igen , jag har börjat inse se det sakta men säkert ...men vet ni verkligen hur det känns när man står mitt uppe i ett bråk och man får höra att man verkligen inte är värd något eller att han kallar sina syskon väldigt fula ord eller rentut sagt det sticker i mitt hjärta varje dag/natt när jag tänker på vilket pris han fått betala ...men det är hans adhd som kommer in där och man måste tänka man säger mycket onödigt dumt och elakt när man är arg och jag vet ändå att han inte menar det ...men ibland så känns det som han stöter bort en att man ska tycka illa om honom men då ger vi honom en kram för alla människor behöver en kram ....
 
Vi människor hanterar saker olika medans andra inte visar något tex jag är en som behåller det mesta inom mej (som fredde säger jag är ett vandrande musterium ) jag är rädd att prata med någon för att sedan antingen få höra omvridet skitsnack alltså jag är tyst men frågar någon så svarar jag ärligt ...
 
 
En dag kommer allt vända ....
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Eva

KRAM!! <3

2013-08-02 @ 10:20:13
URL: http://evislillablogg.bloggplatsen.se
Postat av: Katty (Andrés flickvän)

Bra skrivet!

2013-08-02 @ 12:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: