Söndag 9/12

Många säger det ordnar sig det blir bättre , tänk positivt ..men när det känns att man stampar på samma ställe hela tiden man kämpar varje dag tills man stupar i sängen trött i huvudet trött i kroppen så är det svårt att tänka positivt :-\ man försöker vara en bra mamma/fru men någonstans på vägen så tappar man ibland bort sig själv :-\ men då finns min underbara man där o fångar upp mej men var f
inns hjälpen när man behöver den som bäst ??? 
Vore skönt att för en dag bara slippa alla måsten och alla problem och bara kunna umgås med hela familjen ♥ 
Man är ingen miljonär som vissa tycks tro och ni skulle bara veta ...men det är man inte ensam om här i världen ...kroppen börjar nu säga ifrån stopp stanna upp och tänk :
Ta varje dag som kommer o ta vara på dagen som om det vore den sista !!!!
 
Och som sagt så närmar sig julen med stormsteg :/ en tid som gör att man slösar pengar enormt mycket med pengar man egentligen inte har och som ev kommer surt efter i januari men som sagt pengar är inte allt , glädjen i barnens ansikten är guld värt <3 , rätt summa till alla barn rättvist delat :) 
 
Turbelensen hemma är vissa dagar helt upp och ner vilket man är så trött på kvällarna så man stupar i sängen vid halv 10 ....vissa dagar är oxå helt umderbara såklart ....
 
Under dessa 2 veckor före jul så är det många möten inbokade ...Utvecklingsamtal för Lucas , Emil ska träffa doktor och äntligen den 19 så ska han göra ct narkosröntgen och kolla hur kroppen läkt under dessa månader på sjukhus ...att dom även följer upp Emils tumör som dom hittade efter dom hade kollat på röntgenbilderna i Lund ...
 
Denna olycka har förändrat vårat liv radikalt och våra liv före den kommer vi aldrig få tillbaka , vi har fått börja leva ett liv med en hjärnskadad kille som gör livet mycket jobbigare men som jag sagt så många gånger så ger jag aldrig upp att hjälpa mina barn <3 dom är mitt allt ...men vilken förälder gör inte det för sina barn ????
 
Men som min underbara man alltid påpekar så tycker han att jag ska göra något 1 dag i veckan , bara jag men vad ??? 
Har många intressen men att göra dessa själv är ju inte skoj :/ och som sagt så har ju inte alla tid eller möjlighet
att göra något ....alltså jag tänker fortfarande :)
 
Jobbet trivs jag fortfarande på fast detta j-vla saltet på vintern enda nackdelen på vintern :) 
Och får väl se vad denna dag har att erbjuda ....
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Carina Johansson

Du kan gå på stan och ögonhandla, ta en fika någonstans och bara koppla av.Gå på bio, simma.Stickar eller virkar du kan dubkolla om det finns något stick café o gå på. Gå till någon kyrka och bara sätt dig ner en stund..Försök hitta på något som inte är så dyrt eller helst gratis.Har du ingen vän du kan umgås med. Sskaffa någon som kan vara hemma så du o gubben kan ta en timme eller två på tu man hand. Har du en kamera ut o fota..Byt bakgrund bild man ser inte vad man skriver:) kram

2012-12-09 @ 10:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: